دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

جناب آقای دانشمند ، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و..


بخش های نظارتی باید با استفاده از روش های مدرن ، اعمال نظارت کرده و بر اساس اعتماد به مردم حرکت کنند ، در غیر این صورت مانند ترمز عمل خواهند کرد و باعث می شوند تمام زحمات گمرک برای کاهش زمان تشریفات گمرکی از بین برود  سرعت عمل گمرک خواب سرمایه ملی را کاهش و بهره وری سرمایه داخلی را افزایش می دهد .

( نشریه تخصصی امور گمرکی - سال چهارم - شماره 605 - شنبه 26 آذر 90 )


خاطرات من 5


در آغازین روزهای سکونت در شهرک گمرک ، مواجه با مشکل ((بی نفتی )) بودیم .همکاری که از برادر بهتر بود ، جویای حال ما می شد و چند بیست لیتری نفت از منزل خودش برای ما آورد . بخاری نفتی (( قارا بخاری )) خریده بودیم که در عین سادگی ، زندگی ما را به هم ریخته بود . بعد از اینکه نفت دان را با تلمبه از بشکه پر می کردم بایستی در یک چشم بر هم زدن آن را وارونه در قسمت مخصوص قرار می دادم بدون اینکه نفت به اطراف بریزد و بعد میزان خروجی نفت به کوره را تنظیم می کردم . اما این بخاری ساده فوت و فن زیادی داشت که من از آن سر در نیاوردم و معمولا مزاحم همسایه ها می شدیم تا آن را برای گرمای متعادل کوک کنند .


 

ادامه مطلب ...

جناب آقای مددی جهرمی معاون محترم حقوقی گمرک ایران


بحث قاچاق یک پدیده اقتصادی است و باید با فرمول های اقتصادی با آن روبرو شد . عموما برای حمایت از تولید داخل از ابزار تعرفه استفاده می شود ، اما اگر تعرفه منطقی وضع نشود ، قاچاق کالا افزایش پیدا می کند . 

( نشریه تخصصی امور گمرکی - سال چهادهم - شماره 604 - شنبه 12 آذر 90 )

اطلاعیه شماره 2


سمینار آموزشی (( آشنایی مقدماتی با قانون جدید امور گمرکی )) در روزهای چهارشنبه مورخ  1390/10/14 ساعت 14 الی 18 و پنج شنبه مورخ  1390/10/15 ساعت 8 الی 12 برگزار خواهد شد . جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره تلفن ( 09124018232 ) تماس بگیرید .

خاطرات من 4



در دایره قضایی ممکن است نقش یک نفر با توجه به وظایف اصلی دایره ، کلیدی باشد . کسی که مراحل تشکیل پرونده را خوب می داند ، توان و استعداد بازجویی غیر کلیشه ای دارد ، اقداماتش را بر قانون و مقررات حاکم ، استوار می کند و با استدلال و استناد و ادبیاتی متین با مرجع قضایی مکاتبه می کند و در نبودن مسئول ، امور جاری را خوب به پیش می برد البته درخور حمایت و تقدیر است اما مشکل اینجاست که هر کس فکر می کند که قوام مجموعه بستگی به او دارد و چون از بالا به جمع نگاه می کند ، در ارزیابی نقش ها دچار مشکل می شود .

ادامه مطلب ...