دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

قسمت پنجم - خواص عمومی الیاف


 

همانگونه که قبلاً ذکر گردید خواص عمومی الیاف از نقطه نظر ظرافت ، جذب رطوبت ، اثر آبگرفتگی و چروک پذیری از اهمیت ویژه ای برخوردارند . در ادامه مطلب در خصوص ظرافت الیاف و جذب رطوبت مطالبی تقدیم می گردد .

الف  - ظرافت الیاف : نازکی و ظرافت الیاف از اساسی ترین خصوصیات الیاف به شمار می رود و تاثیر زیادی بر روی موازی قرار گرفتن الیاف در نخ و درجه تقسیم شدن انتهای نخ دارد . در خصوص موازی قرار گرفتن ،....  ادامه مطلب ...

قسمت چهارم - خواص عمومی الیاف


در مطالعه الیاف ، ارزش ریسیدن نقش محوری دارد که وابسته به خواص متعددی است . به طوریکه قسمتی توسط ماده تشکیل دهنده الیاف ، قسمتی توسط ساختمان و رویه خارجی آنها و قسمتی نیز توسط شرایط خارجی و محیط کار مشخص می گردد .

الف : خواص ماده ای الیاف از نقطه نظر استحکام لیف و ازدیدا طول لیف درخور توجه و قابل بررسی است .

ب : خواص ساختمانی الیاف را از دیدگاه های ظرافت الیاف  ، طول الیاف و خاصیت رویه خارجی الیاف ( شکل ظاهر لیف ) می توان بررسی نمود .

ج : خواص وابسته به محیط کار از نقطه نظر خاصیت جذب رطوبت الیاف و خاصیت هدایت الکتریسیته قابل بررسی است .

در مقاله آینده در خصوص ظرافت الیاف ، جذب رطوبت ، اثر آب گرفتگی و خاصیت هدایت الکتریسیته ساکن الیاف مطالبی تقدیم خواهد شد .



تهیه کننده وجه اله فلاح تفتی - عضو دپارتمان امور گمرکی

گزارش سمینار آموزشی مقررات قاچاق و تخلفات گمرکی

در راستای تصمیمات مورخ 05/02/1390 کمیته آموزش دپارتمان امور گمرکی ، سمینار آموزشی تحت عنوان مقررات قاچاق و تخلفات گمرکی ( با بررسی کاربردی و مطالعه موردی ) در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 12 و 13/04/1392 با حضور جمعی از نمایندگان شرکت ها و موسسات و بخش خصوصی در سالن اجتماعات موسسه بین المللی حقوقی و مطالعاتی ایرانیان صاعد برگزار و مسائل و رویه و مشکلات ناشی از تخلفات و قاچاق کالا در گمرک با همکاری جناب آقای رضا گلی معاونت محترم دفتر حقوقی گمرک ایران بررسی و در فضای توام با پرسش و پاسخ به نحو احسن به پایان رسید . در این راستا ، شرکت کنندگان در سمینار از نحوه طرح مسائل و بالاخص پرسش و پاسخ مراتب رضایت خود را اعلام نمودند .