دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

اطلاعیه شماره 2

با عنایت به ضرورت و اهمیت فراگیری اصول طبقه¬بندی و تعیین تعرفه کالاهای وارداتی و صادراتی براساس جدول منضم به کنوانسیون سیستم H.S و با نظر به اهمیت طبقه¬بندی ماشین آلات مکانیکی و برقی موضوع فصول 84 و 85 جدول فوق¬الااشاره که بخش اعظم کالاها، بالاخص کالاهای وارداتی به گمرک در این دو فصل طبقه¬بندی می¬شوند و لذا از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است، موسسه حقوقی و مطالعاتی ایرانیان صاعد با همکاری موسسه آموزش عالی آزاد خردمند در نظر دارد دوره آموزشی تحت عنوان تعرفه و طبقه¬بندی کالا براساس جدول منضم به کنوانسیون سیستم H.S (فصول 84 و 85) به منظور بهره¬گیری کارکنان دست اندرکار در ادارات دولتی و خصوصی و کارمندان شرکت¬های تجاری و بازرگانی، بازرگانان، کارگزاران گمرکی، شرکت¬های حمل و نقل، ترخیص¬کاران، کارشناسان، دانشجویان امور گمرکی و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه امور گمرکی که با مشخصات زیر به مدت 20 ساعت برگزار نماید: 

ادامه مطلب ...

مراسم افطاری 1393/04/22

به شکرانه خداوند متعال مراسم افطاری در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد کریم اهل بیت حضرت حسن ابن علی (ع) که با دعوت قبلی از عزیزان بازنشسته گمرک و سایر دوستان و آشنایان مرتبط با موسسه و همچنین همکاران محترم به عمل آمده بود برگزار گردید . در این مراسم ضمن پذیرایی ، دعا و نیایش و نیز تصاویری در مورد ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن (ع) و همچنین مولودی کوتاهی درباره آن امام بزرگوار توسط همکاران دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی و مطالعاتی ایرانیان صاعد پخش گردید. سپس آقایان داوری و زندیه قطعاتی از سروده های خودشان را قرائت و در پایان با سخنرانی آقای ناهیدی عضو محترم دپارتمان امور گمرکی و آقای صالحی مدیرعامل محترم موسسه حقوقی ایرانیان صاعد مراسم پایان یافت.

قسمت هجدهم: نگاهی به مواد سفیدکننده پشم، انواع پشم و موارد استفاده آن

همانگونه که در مطلب قبل ذکر شد، هیپوکلریت ها برای سفید کردن پشم مناسب نیستند و اثر نامطلوبی بر روی پشم دارند. برای سفید کردن پشم از مواد احیا کننده مانند اسید سولفورو و بیسولفیت و هیدروسولفیت استفاده می شود، همچنین از اکسیدان ها، آب اکسیژنه، پربرات و پرمنگنات پتاسیم استفاده می شود. 

ادامه مطلب ...

قسمت هفدهم: نگاهی به الیاف پشم و مراحل تولید آن

به منظور تهیه پشم، به نحوی پشم حیوانات چیده می شود که الیاف آن از یکدیگر جدا نگردند و به همین جهت پشم را معمولاً یکبار و در مناطق گرمسیری دو بار در سال از گوسفند می چیدیدند که اصطلاحاً چین بهاره و چین پاییزه نامیده می شود

ادامه مطلب ...