دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

اختصاص رتبه چهارم ترانزیت کالای کشور به گمرک بازرگان



ارومیه - ایرنا - ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: گمرک زمینی بازرگان رتبه چهارم از نظر میزان کل ترانزیت در بین 32 گمرک فعال کشور را، به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری آنلاین110

پرویز تقوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گمرک بازرگان این رتبه را در بین 22 مرز زمینی و 10 مرز آبی و با مجموع 9.6 درصد از کل ترانزیت کالاهای کشور کسب کرده است.

وی اضافه کرد: به صرفه بودن و کوتاه بودن مسیر، دو مزیت عمده ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی و آسیایی از طریق گمرکات آذربایجان غربی است.

تقوی جمع کل ترانزیت خارجی ورودی و خروجی از گمرکات این استان در شش ماه نخست امسال را معادل 816 هزار تن به ارزش بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این میزان ترانزیت کالا از طریق چهار گمرک فعال آذربایجان غربی شامل گمرک بازرگان، پیرانشهر، رازی و سرو صورت گرفته است.

وی گفت: ترانزیت خارجی ورودی و خروجی از گمرکات استان در شش ماه نخست امسال از نظر وزنی 45 درصد و از نظر ارزش 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

آذربایجان غربی به لحاظ همجواری با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان از مهم ترین پایانه های ترانزیتی کشور به شمار می رود.

مرزهای این استان نزدیگترین راههای ارتباطی به بازارهای کشورهای اروپایی هستند.

581/582

................................................................................................................................................................................................
خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک :
irna@irna.ir
© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

منبع : ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.