دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

انتخاب ناظران مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار صحن علنی قرار گرفت



انتخاب دو تن از نمایندگان برای عضویت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور 194 نماینده مجلس آغاز شد.

اولین دستور کار جلسه علنی امروز بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز انتخاب دو نفر از نمایندگان به ترتیب یک نفر از کمیسیون قضایی و یک نفر از کمیسیون اقتصادی برای عضویت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز در دستور کار دارند.

وکلای ملت همچنین امروز به گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر نیز رسیدگی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز در دستور کار جلسه علنی امروز قرار دارد.

دوره آموزشی بررسی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن با اصلاحات انجام گرفته

با عنایت به اصلاحات انجام گرفته در قانون امور گمرکی جدید (مصوب 22/8/90) و آیین نامه اجرایی آن (مصوب 6/12/91) و با توجه به اهمیت آن در رفع مشکلات و موانع موجود، موسسه حقوقی و مطالعاتی ایرانیان صاعد با همکاری موسسه آموزش عالی آزاد خردمند در نظر دارد دوره آموزشی تحت عنوان بررسی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن به منظور بهره­گیری کارکنان دست اندرکار در ادارات دولتی و خصوصی و کارمندان شرکت­های تجاری و بازرگانی، بازرگانان، کارگزاران گمرکی، شرکت­های حمل و نقل، ترخیص­کاران، کارشناسان، دانشجویان امور گمرکی و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه امور گمرکی، با مشخصات زیر به مدت 30 ساعت برگزار نماید: 

ادامه مطلب ...

مطلب 23:


خواص ابریشم:

الیاف ابریشم برعکس پشم حاوی گوگرد نیست. در محلول قلیایی سرد یا در محلول صابون داغ سرلیسین آن حل شده و فیبروئین باقی می ماند. الیاف ابریشم طبیعی در مجاورت شعله دور خود جمع شده و دود سیاهرنگی تشکیل داده و خاصیت شکنندگی پیدا می کند و به اصطلاح کز می کند. ابریشم طبیعی در مقابل قلیاها نسبت به پشم حساسیت کمتری دارد ولی در اسیدهای غلیظ حل می شود، در سود محرق 3 درصد پس از 15 دقیقه جوشیدن و همچنین در اسید سولفوریک غلیظ و نیمه غلیظ حل می گردد و از این خاصیت برای جدا کردن پشم از ابریشم طبیعی در آزمایشگاه ها استفاده می شود.

شکل ابریشم در زیر ذره بین مانند پنبه مرسریزه بوده لیکن قدری نازک تر است ابریشم طبیعی جاذب الرطوبه است و نوع خام آن 11 درصد وزنی و نوع پخته آن 25/9 درصد از وزن خود آب را جذب می نماید.

 

محدودیت سازمان اموال تملیکی برای تحویل کالای قاچاق

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی:

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به عهده دار شدن این سازمان برای تحویل کالای قاچاق به جای گمرک، گفت: سازمان اموال تملیکی برای اجرای این قانون با مشکلاتی همانند کمبود امکانات مواجه شده که برای رفع آن نیاز به همکاری دولت و مجلس دارد.

اردشیر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از اسفند ماه 92 قابلیت اجرایی پیدا کرده وظیفه تحویل کالاهایی که به ظن قاچاق توقیف و تحویل گمرک می شد، طبق ماده 53 قانون مبارزه باقاچاق کالا و ارز به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی زیرساخت ها همانند انبار، تجهیزات و نیروی انسانی این سازمان با مشکلاتی مواجه شده که این دغدغه ها در نشست های تخصصی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح و به ستاد منعکس شده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: قرار است برای مدیریت این موضوع در آیین نامه ای که به تصویب هیات دولت می رسد مشکل تحویل کالا و انبارداری و منابع مورد نیاز دیده شود تا سازمان بتواند در آن صورت نقش خود را دراجرای این قانون دقیق تر و مطلوب تر انجام دهد.

محمدی ادامه داد: تقاضا داریم دولت و مجلس شورای اسلامی سازمان را در اجرای این تکلیف جدید حمایت و کمک کنند.

یادآور می شود، پیش از این گمرک مسوولیت تحویل کالای قاچاقی که توسط نیروی انتظامی و نهادهای ذیربط یا حتی خود گمرک کشف می کرد را تا هنگام صدور رای توسط مراجع قضایی به عهده داشت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبرداد:


ورود 25 تن داروی قاچاق به تهران
1393/08/21

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ازورود 25 تن داروی قاچاق ازکردستان عراق به تهران وهمچنین ازافزایش ریالی 113 درصدی کشفیات قاچاق خبرداد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: با توجه به اقداماتی که در مجموعه پلیس تهران بزرگ انجام شده شاهد113 درصد افزایش ریالی کشفیات قاچاق بودیم.وی تصریح کرد: افزایش کشفیات درسرفصل‌های مختلف بوده وبیشتر کالاهایی که به اشتغال دولت لطمه زده وضروری بوده دراولویت این کشفیات قرارگرفتند.سرهنگ محمدیان با اشاره به شناسایی باندهای ورودی کالاهای مختلف بیان کرد: به دلیل اینکه تهران درمرکزیت قراردارد، بیش از60 درصد کالاهای قاچاق در تهران تخلیه شده وبعد ازآن به سایراستانها عرضه می‌شود که قابل ذکر است بیشتر این کشفیات در انبارهای نزدیک بازارتهران وحاشیه شهر بوده ودرنهایت منجربه دستگیری سه نفرشده است.وی درادامه افزود: به صورت تدریجی25 تن داروومواد نیروافزای قاچاق ازکردستان عراق به تهران وارد شده که غیراستاندارد بودن این داروها کاملا محرزاست.