دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

محدودیت سازمان اموال تملیکی برای تحویل کالای قاچاق

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی:

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به عهده دار شدن این سازمان برای تحویل کالای قاچاق به جای گمرک، گفت: سازمان اموال تملیکی برای اجرای این قانون با مشکلاتی همانند کمبود امکانات مواجه شده که برای رفع آن نیاز به همکاری دولت و مجلس دارد.

اردشیر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از اسفند ماه 92 قابلیت اجرایی پیدا کرده وظیفه تحویل کالاهایی که به ظن قاچاق توقیف و تحویل گمرک می شد، طبق ماده 53 قانون مبارزه باقاچاق کالا و ارز به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی زیرساخت ها همانند انبار، تجهیزات و نیروی انسانی این سازمان با مشکلاتی مواجه شده که این دغدغه ها در نشست های تخصصی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح و به ستاد منعکس شده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: قرار است برای مدیریت این موضوع در آیین نامه ای که به تصویب هیات دولت می رسد مشکل تحویل کالا و انبارداری و منابع مورد نیاز دیده شود تا سازمان بتواند در آن صورت نقش خود را دراجرای این قانون دقیق تر و مطلوب تر انجام دهد.

محمدی ادامه داد: تقاضا داریم دولت و مجلس شورای اسلامی سازمان را در اجرای این تکلیف جدید حمایت و کمک کنند.

یادآور می شود، پیش از این گمرک مسوولیت تحویل کالای قاچاقی که توسط نیروی انتظامی و نهادهای ذیربط یا حتی خود گمرک کشف می کرد را تا هنگام صدور رای توسط مراجع قضایی به عهده داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.