دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

مطلب 27: مقایسه ابریشم طبیعی و ابریشم وحشی: (مطالب پایانی در بحث ابریشم)

در این رابطه قابل ذکر است استحکام و یکنواختی ابریشم طبیعی بهتر و ما فوق ابریشم وحشی می باشد. از آنجا که SERIZIM گاهی به داخل FIBRUIN نفوذ می کند نمی توان به سادگی آنها را از هم جدا کرد و برای پیچیدن به دور سیم و کابل های برقی به کار می روند. 

در خاتمه اضافه می نماید از 25 گرم تخم نوغان می توان 26000 کرم ابریشم تولید کرد که مقدار 70 کیلو پیله از آنها به دست می آید. یک کرم ابریشم در مدت سه روز پیله را به دور خود می تند و هر دقیقه 69 بار حرکت می کند. کرم مدت 15 روز در پیله مانده و سپس به پروانه تبدیل می شود که در این موقع اگر کشته نشود پیله را سوراخ کرده و خارج می شود و برای کشتن آن قبل از سوراخ کردن پیله، آن را در اطاق هایی که بخار آب یا هوای گرم از داخل آن عبور می کند و یا در آب 70 تا 80 درجه سانتی گراد قرار می دهند. وزن هر پیله ابریشم 1/25 تا 2/5 گرم است که بین 15 الی 16 درصد آن الیاف ابریشم است. مقدار ابریشم موجود در پیله بستگی کامل به انواع کرم ابریشم و میزان توجهی که در مدت فعالیت کرم به آن می شود دارد.

النهایه الیاف و محصولات حاصل از الیاف ابریشم از قبیل نخ و پارچه در جدول منظم به مقررات صادرات و واردات ذیل فصل 50 و در 7 شماره طبقه بندی می گردند که در ردیف های 01/50 تا 03/50 مواد اولیه از این گروه و از ردیف های 50/04 تا 50/06 نخ های حاصله از این مواد و در ردیف 07/50 محصول نهایی یعنی پارچه های ابریشمی طبقه بندی می گردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.