دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

عناوین دوره های آموزشی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

این موسسه با محوریت دپارتمان گمرکی در سنوات گذشته دوره های آموزشی زیر را برای افراد فعال در حوزه گمرکی در چندین نوبت برگزار نموده و ممکن است به فراخور نیاز بخش خصوصی در آینده برگزار نماید. 

 1- بررسی قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن با آخرین اصلاحات (سطح 1) این دوره با هدف آشنایی کلی افراد علاقمند به ویژه کارمندان، کارگزاران گمرکی و مدیران شرکت های بازرگانی در 20 ساعت برگزار شد.


2- قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن در پرتو کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو (سطح 2) این دوره آموزشی با هدف آموزش و نیز هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص میزان همگامی مقررات گمرکی با کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو برای استفاده کارشناسان امور گمرکی، کارمندان گمرک و کارگزاران گمرکی در 20 ساعت برگزار گردید.


3- قواعد عمومی تفسیر وطبقه بندی کالا در نظام هماهنگ (HS) که به صورت ویژه برای کارگزاران گمرکی و ترخیص کاران و کارمندان علاقمند گمرک در 20 ساعت طراحی و برگزار شد.


4- «آشنایی با مقررات قاچاق کالا و تخلفات گمرکی»- با عنایت به مشکلاتی که برای صاحبان کالا در اثر بروز اختلافات و تخلفات گمرکی در مرحله ترخیص کالا حادث می شود و مواردی منجر به تشکیل پرونده های قاچاق می گردد، با تقاضای جمعی از مدیران شرکت های بازرگانی فعال در زمینه صادرات و واردات، این دوره آموزشی در 20 ساعت برگزار شد.


5- «مقررات صادرات و واردات» این دوره آموزشی در 20 ساعت برای بازآموزی این مقررات به درخواست جمعی از تجار و بازرگانان (دارندگان کارت بازرگانی) و کارگزاران گمرکی برگزار شد و آخرین اصلاحات اعمال شده در آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات نیز مورد بررسی قرار گرفت.


6- «سازمان گمرک؛ وظایف و اهداف آن» آشنایی فعالین در حوزه امور گمرکی و صاحبان کالای تجاری و شرکت های حمل و نقل و کارمندان مربوطه از تشکیلات و وظایف و اختیارات دفاتر ستادی گمرک ایران امری لازم است به ویژه برای افرادی که به تازگی و در ارتباط با گمرک، مشاغلی عهده دار می شوند. بر پایه این نیاز، دوره ای در 10 ساعت برای متقاضیان برگزار شد.


7- دوره های فشرده آمادگی برای آزمون کارگزاری گمرکی که در 50 ساعت مشتمل بر منابع اعلام شده گمرک ایران شامل مقررات گمرکی و سامانه جامع گمرکی برگزار شد و متعاقب آن در 15 ساعت دوره های فشرده «بازآموزی نکات و تست زنی» نیز جهت افزایش آمادگی شرکت کنندگان در آزمون طراحی و برگزار گردید.


8- «روش های تعیین ارزش کالا در گمرک»- افزایش تعداد پرونده های اختلافی در زمینه ارزش در چند سال اخیر و پیچیدگی مقررات راجع به ارزش و مشکلات اجرایی موجود این موسسه را بر آن داشت تا با بهره گیری از تجربه و دانش مدیران گمرک، دوره آموزشی کاربردی مذکور را در 20 ساعت برگزار نماید که مورد اقبال جامعه هدف قرار گرفت.


9- «حمل و نقل بین المللی و ترانزیت کالا- بررسی آخرین مقررات حاکم و مشکلات اجرایی آن»- آمار پرونده های قاچاق در رویه ترانزیت خارجی و داخلی و مشکلاتی که برای مدیران شرکت های حمل و نقل در اثر تخلفات نمایندگان آنها در گمرکات مرزی ایجاد گردیده و نحوه مدیریت دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران، ما را بر آن داشت تا با برگزاری دوره آموزشی یاد شده، زمینه انعکاس مشکلات شرکت های حمل و نقل به گمرک ایران را فراهم نماییم. در نهایت مطالب و نکاتی از مجموع مباحث مطرح شده در کلاس، به مقامات و مسئول منعکس شد.


10- آموزش کاربردی نحوه استفاده از «سامانه جامع امور گمرکی» پس از راه اندازی سامانه در راستای ایجاد گمرک الکترونیک و ضرورت آشنایی کارگزاران گمرکی با الزامات و نحوه بهره گیری از سامانه مذکور، موسسه را بر آن داشت تا با برگزاری دوره آموزشی مذکور به نیاز فوری جامعه پاسخ دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.