دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

گزارشی از برگزاری سمینار

 

سمینار آشنایی با قانون جدید  امور گمرکی با  حضور جناب آقای علی معقولی در روزهای چهارشنبه 26/11/1390 و پنج شنبه 27/12/1390 در سالن همایش واحد امور گمرکی برگزار شد .

شرکت کنندگان در سمینار از شرکت های پارسه تجارت ،حمل و نقل بین المللی راشاک ، ام کو ، بازرگانی رنو پارس ، گلدیران ، ذوب آهن اصفهان ، حمل و نقل دریایی ماروس ترابر ، گروه بازرگانی زرتشت ، برنج محسن ، صنایع شیمیایی پرشیانشل ، تجارت فرودگاهی فراجم مهر ، کامیار کالا ، نیک ترخیص آریا ، تعدادی از کارگزاران گمرکی ، کارشناسان رسمی دادگستری در امور گمرکی ، دانشجویان امور گمرکی و اعضاء واحد امور گمرکی بودند .

برنامه روز اول سمینار : استاد پس از توضیح ....

 

تعاریف و اصطلاحات گمرکی و مباحث حقوق ورودی کالا ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، تضمین و تشریفات و کنترل های گمرکی و تشریفات و شرایط عمومی و اظهار و ترخیص و نگهداری کالا در اماکن گمرکی را با تاکید بر تغییرات قانون از جمله در خصوص مواعید قانونی مطرح و سپس رویه های گمرکی را طبق قانون جدید امور گمرکی مورد بحث و بررسی قرار دادند .

برنامه روز دوم سمینار : پس از پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان در مورد مباحث گذشته ، مباحث تخلفات و قاچاق و معافیت ها و ممنوعیت ها با تمرکز بر تغییرات اساسی ، مطرح و مقررات مربوط به کارگزار گمرکی و بازبینی و اقدامات بعد از ترخیص و مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی نیز با همان رویکرد و تاکید بر تغییرات قانونی مهم و موثر توضیح داده شد .

سوالات و نکاتی که از سوی شرکت کنندگان در طول برگزاری سمینار مطرح می گردید ، بی تردید در فرایند تدوین آئین نامه اجرایی قانون تاثیر گذار می باشد بعلاوه ، نظر سنجی حکایت از آن دارد که اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان نحوه تدریس و اثربخشی مطالب تدریس شده را (( خوب )) ارزیابی نموده و علاقمندی خود را به برگزاری دوره آموزشی دیگری پس از تصویب آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی اعلام داشته اند .

با قدردانی صمیمانه از استاد محترم و شرکت کنندگانی که با حضور و ارائه مشورت ، واحد امور گمرکی را به ادامه فعالیت های خود دلگرم می نمایند ، آمادگی واحد امور گمرکی برای پذیرش نظرات و پاسخ به سوالات در امور گمرکی ، اعلام می گردد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.