ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
جناب آقای سید حسین موسوی، کارشناس اقتصادی
نشریه گمرک شماره 624 ص8
مفاهیم تغییر و نوآوری
در تعریف پدیده تغییر گفته شده است ، تغییر ، ایجاد هر چیزی است که با گذشته تفاوت داشته باشد اما نوآوری اتخاذ ایده های جدید برای سازمان است . بنابر این ، تمام نوآوری ها منعکس کننده یک تغییرند ، اما تمام تغییر ها نوآوری نیستند . (( مورت )) که اولین تحقیقات گسترده در مورد فرآیند تغییر را انجام داده است ، واژه تطبیق را به نوآوری ترجیح می دهد و از این رو نوآوری را قابلیت سازمان در جوابگویی به نقش آن در جامعه می داند . مطابق تعریف (( هنس )) نیز تغییر در سازمان فرایند تحول و دگرگونی است که در رفتارها ، ساختارها ، خط مشی ها ، منظورها یا بروندادهای پاره ای از واحد های سازمان رخ می دهد . با این حال با توجه به نزدیکی و مشابهت مفاهیم نوآوری و تغییر در بسیاری از منابع و متون علمی ، این دو واژه اغلب مترادف در نظر گرفته شده اند .