دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد
دپارتمان امور  گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

دپارتمان امور گمرکی موسسه حقوقی ایرانیان صاعد

مرکز تخصصی امور حقوقی گمرکی

مصاحبه با جناب آقای فرید بنیاد پور کارشناس محترم امور گمرکی

با عنایت به اهمیت و نقش بسیارموثر پیشنهادات  اعضاء و کارمندان یک سازمان در رفع موانع ، مشکلات وبهبود خدمات رسانی به مردم ، توفیق جناب آقای فرید بنیاد پور کارشناس محترم امور گمرکی شاغل در گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه پیشنهادات ، بهانه خوبی برای مصاحبه کوتاهی با ایشان بود .



1 – طبق اطلاعات مندرج در نشریه شماره 596 گمرک ایران ، جنابعالی در سال 1390 پنج پیشنهاد به دبیر خانه نظام پیشنهادهای گمرک ایران ارائه نموده اید که بالاترین تعداد پیشنهاد می باشد . بفرمائید با وجود مشغله کاری و سکونت در نقطه صفر مرزی که از امکانات کافی نیز بر خوردار نیست ، انگیزه شما در ورود به بحث پیشنهاد دهی چیست ؟


پاسخ ) همانگونه که میدانیم نظام پیشنهادات یکی از روشهای مدیریت مشارکتی و ابزاری موثر در ارتقا بهره وری هر سازمانی میباشد بنابر این محروم بودن نقاط فعالیت و کار ومشغله کاری نمیتواند سد راهی در این نظام باشد . در ضمن مشغله کاری باعث آشکار شدن نقاط ضعف سیستم و استفاده از راه حل هایی میشود که در گمرکات ستادی با این مشکلات و نقاط ضعف آشنایی  ندارند  انگیزه اینجانب در ورود به بحث پیشنهادات سعی در رفع این مشکلات و تعالی گمرک ایران میباشد.

2– به طور خلاصه پیشنهادات ارائه شده را توضیح دهید و بفرمائید پیشنهادات چگونه و از سوی چه کسانی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد ؟


پاسخ ) پنج پیشنهاد بطور خلاصه بشرح زیر می باشد :

  

استفاده از سیستم بلوتوث در ارسال بخشنامه ها ی گمرکی به همکاران بجای استفاده از کاغذ و فتوکپی

استفاده از سیستم اینترنت بانک و سیستم وایرلس برای ارتباط رایانه ای اینترنت برای واریز وجوه در ساعات اداری 

استفاده از شماره 16 رقمی روی کارت های بانکی برای واریز وجوه در ساعات غیر اداری و غیر فعال بانک 

ادغام بخشی از وظایف کارنه تیر در درب خروج واردات برای استفاده از وقت و بهبود سیستم 

تلفیق سیستم ماده 14 و اسیکودا در جهت دقت در اعمال ماده14 قانون امور گمرکی

 

پیشنهادات توسط دفتر برنامه ریزی و بهبود سیستمهای گمرکی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج در سایت خدمات گمرکی گمرک ایران برای اطلاع پیشنهاد دهنده و پرسنل گمرک درج میگردد.


3 – پیشنهادات پذیرفته شده چگونه اجرایی می شود ؟


 پاسخ ) پیشنهادات ارائه شده توسط اینجانب در مرحله بررسی میباشد پس از پذیرفته شدن در سطوح اداره ، سازمان یا کشور قابل اجرا بوده و بصورت بخشنامه و دستورالعمل به واحد های گمرکی ارسال میگردد .


4 – گرایش کارکنان گمرک ایران و حتی اشخاص مرتبط با گمرک به موضوع نقد عملکردها و رویه ها و ارائه پیشنهادات سازنده چه تاثیر در تعالی نقش و جایگاه گمرک خواهد داشت ؟


پاسخ ) مطمئنا وقتی مدیریت مشارکتی باشد نقد عملکرد در ساختن  سازمانی بهتر نقش مهمی خواهد داشت و سیاست جدید گمرک بر مشارکت همکاران استوار است و ریاست محترم گمرک ایران از این انتقادات و پیشنهادات استقبال مینماید.


در پایان از همگی عزیزان و دست اندرکاران تقدیر و تشکر مینمایم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و موید باشید.

 

 

 

 

                 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.