ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
با عنایت به اهمیت و نقش بسیارموثر پیشنهادات اعضاء و کارمندان یک سازمان در رفع موانع ، مشکلات وبهبود خدمات رسانی به مردم ، توفیق جناب آقای فرید بنیاد پور کارشناس محترم امور گمرکی شاغل در گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه پیشنهادات ، بهانه خوبی برای مصاحبه کوتاهی با ایشان بود .
1 – طبق اطلاعات مندرج در نشریه شماره 596 گمرک ایران ، جنابعالی در سال 1390 پنج پیشنهاد به دبیر خانه نظام پیشنهادهای گمرک ایران ارائه نموده اید که بالاترین تعداد پیشنهاد می باشد . بفرمائید با وجود مشغله کاری و سکونت در نقطه صفر مرزی که از امکانات کافی نیز بر خوردار نیست ، انگیزه شما در ورود به بحث پیشنهاد دهی چیست ؟
پاسخ ) همانگونه که میدانیم نظام پیشنهادات یکی از روشهای مدیریت مشارکتی و ابزاری موثر در ارتقا بهره وری هر سازمانی میباشد بنابر این محروم بودن نقاط فعالیت و کار ومشغله کاری نمیتواند سد راهی در این نظام باشد . در ضمن مشغله کاری باعث آشکار شدن نقاط ضعف سیستم و استفاده از راه حل هایی میشود که در گمرکات ستادی با این مشکلات و نقاط ضعف آشنایی ندارند انگیزه اینجانب در ورود به بحث پیشنهادات سعی در رفع این مشکلات و تعالی گمرک ایران میباشد.
2– به طور خلاصه پیشنهادات ارائه شده را توضیح دهید و بفرمائید پیشنهادات چگونه و از سوی چه کسانی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد ؟
پاسخ ) پنج پیشنهاد بطور خلاصه بشرح زیر می باشد :
استفاده از سیستم بلوتوث در ارسال بخشنامه ها ی گمرکی به همکاران بجای استفاده از کاغذ و فتوکپی
استفاده از سیستم اینترنت بانک و سیستم وایرلس برای ارتباط رایانه ای اینترنت برای واریز وجوه در ساعات اداری
استفاده از شماره 16 رقمی روی کارت های بانکی برای واریز وجوه در ساعات غیر اداری و غیر فعال بانک
ادغام بخشی از وظایف کارنه تیر در درب خروج واردات برای استفاده از وقت و بهبود سیستم
تلفیق سیستم ماده 14 و اسیکودا در جهت دقت در اعمال ماده14 قانون امور گمرکی
پیشنهادات توسط دفتر برنامه ریزی و بهبود سیستمهای گمرکی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج در سایت خدمات گمرکی گمرک ایران برای اطلاع پیشنهاد دهنده و پرسنل گمرک درج میگردد.
3 – پیشنهادات پذیرفته شده چگونه اجرایی می شود ؟
پاسخ ) پیشنهادات ارائه شده توسط اینجانب در مرحله بررسی میباشد پس از پذیرفته شدن در سطوح اداره ، سازمان یا کشور قابل اجرا بوده و بصورت بخشنامه و دستورالعمل به واحد های گمرکی ارسال میگردد .
4 – گرایش کارکنان گمرک ایران و حتی اشخاص مرتبط با گمرک به موضوع نقد عملکردها و رویه ها و ارائه پیشنهادات سازنده چه تاثیر در تعالی نقش و جایگاه گمرک خواهد داشت ؟
پاسخ ) مطمئنا وقتی مدیریت مشارکتی باشد نقد عملکرد در ساختن سازمانی بهتر نقش مهمی خواهد داشت و سیاست جدید گمرک بر مشارکت همکاران استوار است و ریاست محترم گمرک ایران از این انتقادات و پیشنهادات استقبال مینماید.
در پایان از همگی عزیزان و دست اندرکاران تقدیر و تشکر مینمایم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و موید باشید.